{\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\froman\fcharset0 Times New Roman;}{\f1\fnil MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\sb100\sa100\lang3082\f0\fs24 La obra tracta d'anar a les beceroles, pel que fa a l'omissi\'f3 d'una part de la sociabilitat de la dona, en lletres maj\'fascules, concretament pel que fa a les seves expectatives professinals. I ho fa important el concepte "sostre de vidre", de la sociologia del treball envers l'an\'e0lisi cinematogr\'e0fica. Contrastant visible e invisible, en una tria de films dels anys trenta \emdash seixanta, al cinema de Hollywood.
\par \i The Apartment\i0 (\i L'Apartament\i0 ), \i Imitation of Life\i0 (\i Invitaci\'f3n a la vida\i0 ) \'f3 \i Stage Door\i0 (\i Dames de teatre\i0 ) s\'f3n alguns dels films que donen a l'obra versemblan\'e7a, tot defugint paradoxalment la foscor d'una sala de cinema, en la recerca de donar llums als "sostres de vidre" que resten entre bambolines".
\par La pressi\'f3 social, el menyspreu a la capacitat intel\'b7lectual de la dona, l'assetjament sexual, i la sobrec\'e0rrega de feina que suposa ocuparse en major grau de les feines dom\'e8stiques, s'identifiquen entre d'altres ocultacions que actuen com a l\'edmit en l'horitz\'f3 professional de la dona, i van oferint pas a pas una visi\'f3 diferent i clara de tot all\'f2 que resta en l'invisible, i que ha pogut contribuir a la fixaci\'f3 dels conflictes al llarg del temps.
\par Es tracta d'acostar al lector/a, amb una lectura agradable, a una qu\u776?esti\'f3 cabdal, sense defugir la vessant acad\'e8mica.
\par
\par
\par \pard\f1\fs16
\par }