El lector pot comprovar que l'obra que té a les mans no és una història de la publicitat. Tampoc no és una simple recopilació de bons anuncis, tot i que estic segur que en el futur els millors formaran part de la memòria recuperada i els veurem als llibres i als museus. Es tracta, en canvi, d'una aproximació a un ofici que, per moltes raons, va ser considerat en algun moment un ofici modern.
Editat pel col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, recull fonamentalment el que ha estat la història associativa dels professionals de la publicitat, una activitat de gran arrelament a Catalunya. Considerada des del seu naixement com un ofici molt propi d'aquest país innovador, el seu esperit creatiu impregnat de totes les avantguardes es va posar ben aviat al servei del caràcter industrial i comercial del país, cosa que li va permetre un gran desenvolupament.
En aquest llibre trobarem una seqüència de vuit dècades, en què el caràcter artístic de Catalunya es combina amb els elements referncials típics d'un país emprenedor, com són els productes i les marques, per donar lloc als anuncis publicitaris. Molts dels seus símbols i imatges formen part de la nostra iconografia més present i fins i tot alguns formen part, per dret propi, de la història de la nostra cultura.