{\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\froman\fcharset0 Times New Roman;}{\f1\fnil MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\sb100\sa100\qj\lang1027\f0\fs24 Quan va entrar en contacte amb Auguste Rodin, Rainer Maria Rilke tenia vint-i-set anys i era un poeta no gaire conegut i ple de dubtes. L\rquote exemple imponent de l\rquote obra de l\rquote escultor, la seva dedicaci\'f3 abnegada a la humil tasca de modelar les superf\'edcies, la seva voluntat incondicional de sotmetre\rquote s a les exig\'e8ncies de la disciplina art\'edstica, van marcar profundament el jove escriptor i el van obligar a replantejar-se la seva manera d\rquote entendre l\rquote escriptura. D\rquote aquella trobada en va sorgir una prosa d\rquote una bellesa inquietant, l\rquote assaig titulat \i Auguste Rodin\i0 .
\par En aquest assaig Rilke aborda q\'fcestions est\'e8tiques cabdals en l\rquote obra d\rquote un artista pl\'e0stic, per\'f2 que tamb\'e9 s\'f3n importants per a l\rquote activitat po\'e8tica: q\'fcestions centrals, doncs, per a l\rquote art en general. D\rquote altra banda la qualitat liter\'e0ria i la profunditat ideol\'f2gica del text ens introdueixen en l\rquote ideari est\'e8tic d\rquote un dels escultors m\'e9s rellevants de la hist\'f2ria de l\rquote art.
\par \pard\lang3082\f1\fs16
\par }