És possible l'ètica empresarial? Si fem cas de declaracions, enquestes i articles d'opinió, és desitjable i necessària. Però els qui la reclamen solen deixar en un segon terme una altra qüestió: és possible? (o, si es vol, és viable?). Perquè, tant com es considera que és desitjable, es pot pensar que la relació que hi ha entre ètica i empresa és la mateixa que hi pot haver entre l'oli i l'aigua…
Aquest estudi indaga en la possibilitat de fer "ètica sense sermons", és a dir, de fer propostes ètiques sense que siguin viables organitzativament i que es puguin integrar en les pràctiques empresarials, propostes que assumeixen una perspectiva ètica però que siguin capaces de parlar un llenguatge empresarial. Josep M. Lozano explora alguns plantejaments d'aquesta preocupació ètica i els situa en el context de la transformació social i cultural provocada per la dita societat de la informació. Ètica i empresa proposa, a partir de l'anàlisi de l'anomenada "Business Ethics", un marc de referència que pugui donar resposta a la necessitat i la possibilitat d'una ètica aplicada al món de l'empresa.