En Dilbert és el protagonista d'una tira còmica de molt èxit als Estats Units sobre el món de l'Empresa. El principi de Dilbert, un llibre de negocis que descobreix els secrets de la Direcció de l'Empresa en vint-i-sis capítols il·lustrats: com obrir-se pas cap a l'èxit a cops de colze, com simular qualitat, l'ús de la humiliació com a eina de la direcció, com vendre mals productes a gent estúpida... Un veritable repàs a caps, reunions inútils, manies de gerent i altres xacres laborals.
Scott Adams és el creador de Dilbert, un caricaturista bastant provocador que s'ha decidit ara a escriure un llibre per a tots aquells que es passen el dia en el món esbojarrat de l'empresa i els negocis, perquè, tal com ens explica en el pròleg, en «aquests temps que corren sembla que qualsevol imbècil amb un ordinador portàtil és capaç de parir un llibre i fer-se d'or. I això és precisament el que jo espero fer.»