{\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset0 MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\lang3082\f0\fs16 Aeroports sense avions, estacions fantasma de TGV, ports amb dics gegants sense tr\'e0fic de mercaderies, autopistes que condueixen a territoris econ\'f2micament des\'e8rtics... \'c9s el resultat d'una Espanya que va creure a ulls clucs que la dilapidaci\'f3 de recursos p\'fablics en infraestructures garantiria la igualtat de totes les regions, la ficci\'f3 de la cohesi\'f3 territorial. Una d\'e8cada prodigiosa (2000-2010) en qu\'e8 tant el PP com el PSOE, flanquejats per la bonan\'e7a econ\'f2mica, es van llan\'e7ar a una cursa desenfrenada per construir a tort i a dret en cada prov\'edncia.
\par
\par Avui, la ficci\'f3 s'ha desmuntat La d\'e8cada prodigiosa il\'b7lustra aquest desastre identificant-ne els responsables i les seves estrat\'e8gies, sovint dissenyades pera cada regi\'f3 segons les necessitats electorals. El cas m\'e9s recent, el TGV de Gal\'edcia, prom\'e8s pel PP en campanya electoral, en plena crisi econ\'f2mica. S'hi exposen xifres esfere\'efdores i es retrata una pol\'edtica d'infraestructures que t\'e9 'l'honor'de ser la menys rendible d'Europa. Un malbaratament que ha contribu\'eft de forma sensible a la prec\'e0ria situaci\'f3 de l'economia espanyola. Arribats a aquest punt, es fa molt dif\'edcil que la societat espanyola segueixi donant el vist-i-plau a un dispendi tan obsc\'e8.
\par }