Aquest llibre és un dels productes del Projecte de Millora de la Qualitat Docent que la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia va dur a terme entre 2003 i 2005. Durant aquells anys, un equip de professors i professores, configurat per docents consolidats i en fase de formació, va discutir com organitzar els continguts de la matèria d?estructura social que s?imparteixen a diverses carreres de ciències socials. Més endavant hem pogut experimentar algunes estratègies per enriquir les presentacions teòriques amb diverses menes d?exercicis pràctics. El resultat ha estat un mapa conceptual, que exposem als primers capítols del llibre, i un seguit d?exemples i activitats sobre els conflictes de classe, les desigualtats de gènere, les discriminacions ètniques i desigualtats entre el nord i el sud.
Enrico Mora és professor del Departament de Sociologia, Secretari de l?Observatori per a la Igualtat i investigador permanent del grup de recerca Grup d?Estudis Sentiments, Emocions i Societat (GESES) de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Sara Moreno és professora del Departament de Sociologia i membre del Grup d?Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Sònia Parella és professora del Departament de Sociologia i investigadora del Grup d?Estudis sobre Immigració i Minories Ètniques de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Xavier Rambla és professor del Departament de Sociologia, coordinador del Seminari d?Anàlisi de les Polítiques Socials i investigador del Grup Interdisciplinari sobre Política Educativa (UB- UAB) de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Aina Tarabini és professora del Departament de Sociologia i investigadora del Seminari d?Anàlisi de les Polítiques Socials i del Grup Interdisciplinari sobre Política Educativa (UB-UAB) de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Antoni Verger és investigador de l?Amsterdam Institute for Metropolitan and International Development Studies de la Universitat d?Amsterdam. És també investigador del Seminari d?Anàlisi de les Polítiques Socials i del Grup Interdisciplinari sobre Política Educativa (UB-UAB) i ha estat becari predoctoral del Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.