{\rtf1\fbidis\ansi\ansicpg1252\deff0{\fonttbl{\f0\froman\fprq2\fcharset0 Times New Roman;}{\f1\fswiss\fprq2\fcharset0 Tahoma;}{\f2\fnil MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\ltrpar\qj\lang1027\i\f0\fs24 Alfabets\i0 \'e9s un viatge pels llibres i per la literatura -o millor dit, un dels milers de viatges possibles que ajuden a descobrir els llibres, els escriptors i un mateix. Hi ha els llibres que ens han format, que ens han ferit i que ens han sabut curar la ferida. Els llibres que ens permeten con\'e8ixer el m\'f3n i ordenar-lo, i els que ens presenten el caos destructor. Sobretot, els llibres que amplien el territori de la literatura i surten dels seus confins.\f1
\par \f0
\par Al cor d'aquest volum hi ha la crisi que, des del segle \scaps xix\scaps0 , projecta les seves llums i les seves ombres cap a nosaltres. Magris n'explora les arrels en el Romanticisme i la insereix en les trag\'e8dies que han trasbalsat i trasbalsen la nostra hist\'f2ria recent. Fa paleses les contradiccions de vegades tr\'e0giques de la literatura i dels qui l'escriuen, capa\'e7os de fer comprendre a tothom qu\'e8 \'e9s la humanitat, per\'f2 capa\'e7os tamb\'e9 de violentar-la sense perd\'f3.
\par
\par Per aix\'f2 el trajecte s'acaba amb una reflexi\'f3 apassionada i l\'facida sobre la relaci\'f3 de la literatura amb l'\'e8tica i la pol\'edtica -una reflexi\'f3 que destaca la necessitat contempor\'e0nia del comprom\'eds, i la no menys necess\'e0ria irresponsabilitat de la poesia.
\par \pard\ltrpar
\par \pard\ltrpar\qj\fs22 Claudio Magris va n\'e9ixer a Trieste el 1939. Professor universitari, col\'b7labora habitualment al diari \i Corriere della Sera.\i0 De la seva extensa obra, a Edicions de 1984 hem publicat \i El Danubi\i0 (1986), \i A cegues\i0 (2004), \i Vost\'e8 ja ho\i0 \i entendr\'e0\i0 (2005), \i El viatjar infinit\i0 (2005) i \i La hist\'f2ria no s'ha acabat. \'c8tica, pol\'edtica i la\'efcitat\i0 (2006).
\par \pard\ltrpar\lang3082\f2\fs16
\par }