La televisió és l'eina més poderosa d'informació i d'entreteniment, però també de difusió de models: models de comportament, models d'imatge i models de llengua. Qualsevol pauta vehiculada des d'aquest medi té conseqüències òbvies sobre l'audiència, que tendeix a assumir que allò que surt per la petita pantalla és el que existeix, en alguns casos, i el que cal fer, en uns altres. El 1983, la televisió catalana va irrompre amb força en el mercat audiovisual i va començar a marcar pautes de tota mena -per tant, també lingüístiques-, que ha consolidat, modificat o substituït en els dotze anys llargs d'existència. Aquest llibre analitza la llengua de TV3 en tot l'espectre de la programació (notícies, magazins, retransmissions esportives, concursos, etc.), des dels seus inicis fins ara, i fa un balanç del producte tenint en compte els condicionaments interns i externs que hi han incidit.
Els autors -Margarida Bassols, Josep Anton Castellanos, Vicenta Dolz, Neus Faura, Jaume Martí, David Paloma, Albert Rico, Laura Santamaria, Mila Segarra, Elvira Teruel i Anna M. Torrent- són professors universitaris i integren el grup de recerca Llengua i media de la Universitat Autònoma de Barcelona.