Una empresa produeix un gran nombre de textos escrits, no només motivats per les seves relacions amb proveïdors i clients, sinó també pel fet que es tracta d'una organització.
Les empreses són conscients de la importància que té la qualitat dels textos escrits que produeixen. D'una banda, la comunicació externa configura la imatge de qualitat de l'empresa, de la qual depèn en bona part l'increment de clients. De l'altra, els textos de comunicació interna asseguren l'eficàcia de les tasques d'empleats i departaments.
Aquest manual de comunicacions escrites a l'empresa és una eina absolutament actual i útil per atendre les necessitats modernes de comunicació. Incorpora tot el que necessita un secretari, un relacions públiques o un administratiu: models i exemples de documents, orientacions generals sobre l'estructura i el format, i llistes alfabetitzades de fraseologia, abreviacions i vocabulari. Els models s'adapten als corrents moderns que proposen simplificar l'argot burocràtic, que reclamen sensibilitat pel que fa als usos sexistes, i que defensen un ús democràtic i transparent del missatge empresarial.
La versió informàtica del llibre dóna una dimensió nova al manual. A més de ser un bon exemplar per guardar a la biblioteca del despatx, l'usuari pot importar legalment l'escrit que interessi a l'ordinador personal, fer-hi les modificacions necessàries per adaptar-lo a la situació i imprimir-lo -sense haver de pagar drets d'autor! Tota una mostra d'honestedat i de voluntat de servei.