Aquest llibre s'adreça a totes aquelles persones que volen aprendre la llengua de manera eminentment pràctica: persones que, havent estudiat català o tenint-ne uns coneixements suficients, volen ampliar els seu domini dels diferents aspectes de la llengua o es volen presentar a les proves del Nivell C de la Junta Permanent de Català del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Els autors han elaborat el llibre a partir de les programacions oficials que ha establert l'Administració. Esperen que el llibre sigui útil tant a les persones que assisteixen a cursos de català com a aquelles que s'han de preparar pel seu compte. Pensant sobretot en aquestes darreres, els autors han elaborat un solucionari de tots els exercicis i activitats d'aquest llibre. Català per a persones adultes 3 correspon a un nivell de coneixements mitjans de català -orals i escrits-, Nivell C segona part i, per tant, als graus S5 i S6 que imparteix el Consorci de Normalització Lingüística.
El llibre consta de tretze unitats de treball, dotze de les quals contenen els apartats següents:
-Textos: s'hi presenten diferents tipus de textos -orals i escrits- que constantment fem servir (textos argumentatius, narracions, descripcions, cartes al director...). S'hi exposen els trets bàsics de cada tipus de text (presentació general, estructura, reflexió sobre la intenció que ha de tenir segons la finalitat del text, etc.). Se'n presenten models i es treballen a partir de les quatre habilitats lingüístiques -escoltar, parlar, llegir i escriure- amb l'objectiu que al final l'alumne/a sigui capaç de produir textos adequats i eficaços. El mateix alumne/a, després d'haver treballat cada text, pot comprovar en línies generals si l'aplicació que n'ha fet és correcta per mitjà d'un test d'autoavaluació.
Partint del text com a unitat comunicativa, es presenten a continuació els coneixements de gramàtica i de lèxic, i es proposen uns exercicis de repàs de l'ortografia:
-Gramàtica: es treballen sobretot els continguts sintàctics necessaris per poder construir textos correctes i tenir uns coneixements suficients d'aquest apartat.
-Lèxic: a partir de diverses unitats temàtiques, es treballa el vocabulari de diferents àmbits, especialment les paraules i expressions que poden generar dubtes. També es veuen els conceptes i elements teòrics necessaris per entendre les relacions de significat entre les paraules.
-Fonètica i ortografia: mitjançant exercicis diversos fa un repàs dels aspectes d'ortografia vistos en nivells anteriors. Al final de cada unitat es proposa un dictat que l'estudiant pot preparar-se prèviament.
L'última unitat presenta diferents coneixements generals del marc sociocultural i històric de la llengua.
Al final de cada unitat es posen a l'abast del professorat i dels aprenents diversos textos literaris escollits. De fet, la finalitat última és fomentar el gust per la lectura, hàbit que convidem a recuperar.