{\rtf1\fbidis\ansi\ansicpg1252\deff0{\fonttbl{\f0\froman\fprq2\fcharset0 Times New Roman;}{\f1\fswiss\fprq2\fcharset0 Tahoma;}{\f2\fnil MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\ltrpar\qj\lang1027\f0\fs24\'abEl rei Salom\'f3 suplicava a l'Etern que li conced\'eds un cor intel\'b7ligent.\lang3082\f1
\par \lang1027\f0 A la sortida d'un segle malm\'e8s pels estralls combinats dels \i bur\'f2crates\i0 -\'e9s a dir, d'una intel\'b7lig\'e8ncia purament funcional- i dels \i posse\'efts\i0 -\'e9s a dir, d'una sentimentalitat sum\'e0ria, bin\'e0ria, abstracta, sobiranament indiferent al que tenen de singular i precari els destins individuals-, aquesta s\'faplica per tenir el do de la perspicacitat afectiva ha conservat, ja ho afirmava Hannah Arendt, tot el seu valor.\f1
\par \f0 Per\'f2 a quina inst\'e0ncia dirigir-la? Aquest llibre contesta: a la literatura. M'he refiat de la meva emoci\'f3 a l'hora de triar \i La broma\i0 de Milan Kundera, \i Tot flueix \i0 de Vassili Grossman, \i Hist\'f2ria d'un alemany\i0 de Sebastian Haffner, \i El primer home\i0 d'Albert Camus, \i La marca de l'home\i0 de Philip Roth, \i Lord Jim\i0 de Joseph Conrad, \i Mem\'f2ries del subs\'f2l\i0 de Fi\'f3dor Dostoievski, \i Washington Square\i0 de Henry James, \i El fest\'ed de Babette\i0 de Karen Blixen. I he procurat llegir-los amb tota la serietat, amb tota l'atenci\'f3 que vol el desxiframent dels enigmes del m\'f3n.\'bb\f1
\par \pard\ltrpar
\par \pard\ltrpar\qj\tx5580\f0
\par Alain Finkielkraut \'e9s probablement l'intel\'b7lectual franc\'e8s que m\'e9s audi\'e8ncia t\'e9 entre el gran p\'fablic, gr\'e0cies al seu programa radiof\'f2nic setmanal, als seus articles i als seus llibres. Fil\'f2sof de formaci\'f3, ha sabut utilitzar els mitjans de comunicaci\'f3 per alimentar un debat sobre temes crucials: Com s'ensenya a pensar? Quines ideologies mouen els comportaments moderns? Qu\'e8 \'e9s avui la cultura i quina relaci\'f3 hi tenim?
\par
\par \pard\ltrpar\lang3082\f2\fs16
\par }