SINOPSI
"Una sàtira novel·lada i feroç del món de la publicitat, i això va fer que l'expulsessin de la seva agència? Resultat: 300.000 exemplars venuts. Total respect (Le Monde).
Ara ja són 400.000. Traducció a 19 llengües i drets comprats per fer-ne una pel·lícula.
"Jo sóc publicitari. Sí, jo contamino l'univers, jo sóc l'individu que us ven merda", diu Octave, el protagonista de la narració, alter ego de l'autor del llibre, integrant de l'equip que va crear el famós anunci dels sostenidors Wonderbra: "Mira'm als ulls… He dit als ulls".
Encara que Beigbeder hagi modificat lleugerament els seus noms, moltes multinacionals, empreses i marques són fàcilment identificables, i per això Le Figaro Magazine diu que Beigbeder "ha punxat el globus de la publicitat i l'ha fet explotar". I l'ha punxat des de dins, com a professional que retrata un Octave que acaba rebel·lant-se contra els diners, el sexe, la cocaïna, les falsedats que l'envolten.
"Un encreuament estilístic entre la narrativa d'American Psycho i l'humor de South Park, resumeix Time. Entre ficció i document escandalós, Frédéric Beigbeder ha escrit la confessió d'un fill del mil·lenni. Amb humor sarcàstic, denuncia el mercantilisme universal.
En certa manera és un llibre moral.
"Per 13'99 euros, només."
L'HEM LLEGIT...
Espai dedicat a l'anàlisi crítica de les obres que l'equip de llibres.com ha volgut
destacar.
"Allò que som incapaços de canviar, almenys cal descriure-ho".
Així s'inicia la novel·la de Frédéric Beigbeder, el qual apareix caracteritzat com a Octave, l'alter ego en essència de l'autor.
Aquest personatge incisiu i provocador ens transcriu en primera persona la seva experiència personal dins del món de la publicitat; aquest és el leit-motiv de l'obra. Però Beigbeder no va voler fer un assaig amb finalitats sociològiques i/o pedagògiques, Beigbeder volia incidir en l'opinió del lector, volia desvetllar-lo del gran somni globalitzador per exposar-li amb una sinceritat inusitada la gran veritat que amaga la publicitat: "No és França qui va guanyar la Copa del Món, sinó Adidas qui va derrotar Nike".
Sentències com aquestes presideixen l'obra i aconsegueixen dotar l'obra d'una gran veracitat i dinamisme, elements indispensables per a provocar en el lector una atracció que no minvarà al llarg de la novel·la.
En aquesta, hi podríem observar dues parts força diferenciades, la primera part s'endu el pes de l'obra, ja que s'hi desenvolupa la intencionalitat primera de l'obra: l'enderrocament dels miratges creats per la publicitat. En la segona part, que coincideix també amb la segona meitat de la novel·la, observem la caiguda de l'embranzida inicial per fondre's en una successió d'històries abanderades per l'humor intel·ligent i