{\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset0 MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\lang3082\f0\fs16 Les proves de correcci\'f3 objectiva com a instrument did\'e0ctic per a l'efici\'e8ncia en l'aprenentatge de la hist\'f2ria a l'Eso.
\par
\par Les investigacions disponibles sobre el tema evidencien
\par
\par que una de les dificultats de l'aprenentatge de la hist\'f2ria
\par
\par tant a l'\'e0mbit secundari com a l'universitari, \'e9s la manca
\par
\par de continu\'eftat en els esfor\'e7os individuals de l'alumnat
\par
\par per a fixar els nuclis conceptuals i procedimentals que
\par
\par estructuren i construeixen el seu coneixement. Aquesta
\par
\par investigaci\'f3 demostra i verifica, mitjan\'e7ant una mostra de
\par
\par 1040 alumnes de primer d'ESO de tota Catalunya, que les
\par
\par proves de correcci\'f3 objectiva constitueixen un veritable
\par
\par instrument d'avaluaci\'f3-aprenentatge i que, utilitzades com
\par
\par a sistema avaluatiu estimulen la frequ776;\'e8ncia de l'esfor\'e7 de
\par
\par l'estudi i, en consequ776;\'e8ncia, l'efici\'e8ncia dels resultats de
\par
\par l'aprenentatge.
\par }