En aquest llibre un grup de professionals reconeguts de l'educació descriu com aborda la formació, i més concretament com es planteja una classe o una conferencia. Els docents que participen en aquesta singular experiència poden classificar-se entre les diferents tipologies existents: aquells per als qui constitueix la seva professió (professors d'infantil, de primària, de secundària o d'universitat) i també per a aquells docents esporàdics, consultors que tenen una altra activitat principal però que, de tant en tant, per raons professionals, es troben en situació de formadors.
Els autors i les autores d'aquest llibre comparteixen amb el lector, i amb generositat total, els seus "trucs", fins i tot els seus "secrets", tot expressant el seu temor o la seva incomoditat per posar al descobert "coses" que fins aleshores es reservaven només per a ells.
Curiosament, a través dels diferents capítols podrem comprovar com els docents que han acceptat el repte de participar en aquest llibre coincideixen a considerar com a factors clau la preparació del curs o la conferencia, la honestedat i l'empatia, comunicar entusiasme, la importància de l'acollida i del comiat del grup, el valor del sentit de l'humor, etc.
Aquest llibre tracta de formació i ho fa des d'un punt de vista diferent. És, doncs, una reflexió sobre la pròpia activitat que, de manera sincera, resultarà interessant per a lectors àvids de conèixer els trucs d'altres professionals i per a aquells que desitgin, òbviament, millorar la seva pròpia pràctica professional.