Com arriben els nostres fills a la llengua catalana? Com aprenen les paraules, el significat de cada frase i la cadència amb què l'han de pronunciar? La parla dels nens és un altre llenguatge; quan s'expressen, els infants demostren una extraordinària i sorprenent creativitat lingüística: inventen mots nous, els combinen de maneres inesperades i sovint els donen significats insòlits. Abans d'aprendre a parlar com ho fem els grans, els nostres fills passen per un procés d'aprenentatge molt ric i molt interessant a tots nivells. Si els escoltem amb deteniment, trobarem un munt de processos fascinants per tots aquells a qui els agradi reflexionar sobre la nostra llengua.
Mireia Llinàs és Magister en Lingüística per la University College London i professora titular d'universitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, on imparteix classes de gramàtica i sintaxi al Departament de Filologia Anglesa i de Germanística des de fa vint anys. La seva recerca s'enmarca dins del camp teòric de la gramàtica generativa i des de fa deu anys es dedica més concretament a investigar com aquesta teoria gramatical pot explicar l'adquisició de la llengua. A més a més, és mare de tres fills.
Mireia Llinàs i Grau ha escoltat els nens no només com a mare sinó també com a lingüista, n'ha seleccionat exemples curiosos i ens ofereix una col.lecció de reflexions sobre aquest procés extraordinari que és l'arribada a la llengua catalana dels nostres infants.