{\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\fnil MS Sans Serif;}{\f1\fnil\fcharset0 MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\lang3082\f0\fs16 El tema que ens ocupa \f1\'e9s for\'e7a complex, i simple alhora. Complex, ja que se n\rquote ha escrit molt en poc temps i hi ha un munt d\rquote interpretacions segons les diferents visions i formes de portar a terme aquest nou llenguatge tecnol\'f2gic emergent a l\rquote escola i a l\rquote aula; i simple perqu\'e8 \'e9s ja una obvietat la imperiosa necessitat de formar el nostre alumnat d\rquote avui dia en tot un seguit de compet\'e8ncies que ben aviat faran servir en el m\'f3n laboral i que molt probablement van molt m\'e9s enll\'e0 de les aplicacions que avui fem servir. I la compet\'e8ncia digital \'e9s una d\rquote aquestes capacitats cada cop m\'e9s necess\'e0ries per fer front efica\'e7ment a tots els reptes que ens ofereix la societat d\rquote aquest nostre segle XXI. Pel que fa al llibre, l\rquote estructura \'e9s ben senzilla: un primer cap\'edtol que permet fer un breu i r\'e0pid rep\'e0s al context tecnol\'f2gic i socioeducatiu actual, aix\'ed com posar les bases sobre el que s\rquote ent\'e9n per alfabetitzaci\'f3 digital i compet\'e8ncia digital, i fer una proposta agosarada de com s\rquote haurien d\rquote incorporar les TIC/TAC en el nostre sistema educatiu; un segon cap\'edtol desenvolupat per tres mestres de prim\'e0ria i experts coneixedors de les TIC del grup de recerca PSiTIC de la FPCEE Blanquerna, que han pogut esbrinar quin \'e9s el tractament que es fa de la compet\'e8ncia digital en totes les \'e0rees i en els tres cicles de prim\'e0ria dels nous decrets de prim\'e0ria, a banda de presentar un seguit d\rquote interessants propostes did\'e0ctiques per portar directament a l\rquote aula; i un tercer cap\'edtol en qu\'e8 es presenten quatre projectes d\rquote escola que treballen la compet\'e8ncia digital des de diferents angles, visions i perspectives.\f0
\par }