Està en el debat actual la importància de l'educació en el temps que, en sortir de escola, tenen els infants i adolescents. Pel fet que és un temps no reglat implica de manera molt directa a les famílies i als professionals que gestionen les moltes ofertes i activitats per donar-hi resposta.
Aquest temps és molt important i dóna una amplia possibilitat d'experiències i aprenentatges que incideixen tant en el rendiment escolar com en el procés de desenvolupament, socialització, adaptació, la salut i la maduresa a curt i llarg termini.
Les aportacions d'aquests materials es centren en l'anàlisi d'aquestes oportunitats que poden ser gestionades per la família i sobre tot amb col·laboració amb l'escola i amb la comunitat on està la família i l'escola .
Es fa èmfasi en el potencial educatiu d'aquest temps, en el marc dels diferents moments de la vida quotidiana, en les activitats i relacions amb tot el grup familiar, fent referència als valors i criteris que es poden compartir amb l'escola i la comunitat per poder coordinar-ne l'enfocament que ha de guiar la transferència d'aquestes experiències del món familiar a l'escolar i social. També es fa una aportació valuosa a l'enfocament educatiu que ha de permetre la transició entre el món escolar i ell professional amb majors oportunitats per a tota la població.
Finalment es fa una mirada als recursos que es generen des de les diferents iniciatives institucionals o personals.