ÈTICA I PERIODISME
Salvador Alsius
Pàgines: 224
Mides: 13,5 x 21,5 cm
EDITORIAL PÒRTIC
Una aproximació a les bases que la deontologia periodística troba en la filosofia de la moral. Una exposició del desenvolupament que ha tingut al llarg del segle XX.
"A la societat actual hi ha demanda d'ètica." Aquesta sentència, contundent, introdueix el lector en un concepte de difícil definició i de perfils imprecisos. Tanmateix, constata l'autor, "hi ha una convicció prou generalitzada que només un rearmament moral pot preservar l'humanisme d'alguns dels paranys que el món actual li para".
Els avenços tecnològics han fet possible l'anomenada societat mediàtica, on "la influència dels continguts dels mitjans (...) són determinants en la configuració de les visions del món, en l'ocàs de les ideologies, en la introducció d'estereotips i en la uniformització de les conductes". L'ètica hi adquireix, per tant, un paper rellevant i esdevé "l'expressió més universal de l'humanisme amenaçat i l'espai comú de reflexió més enllà de la immanència dels sistemes polítics i jurídics".
El llibre es clou amb un epíleg on l'autor descriu les fites que han marcat d'una manera més clara els camins de l'ètica periodística al nostre país els últims anys: el Codi Deontològic dels Periodistes Catalans i el consell de la Informació de Catalunya.