{\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\froman\fcharset0 Times New Roman;}{\f1\fnil MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\sb100\sa100\lang3082\i\f0\fs24 Minotaure\i0 \'e9s un text ambigu pel que fa a la pertinen\'e7a a un o altre g\'e8nere literari. En principi se\rquote l podria definir com una prosa po\'e8tica de format narratiu per\'f2 d\rquote intenci\'f3 reflexiva on la mirada innocent d\rquote aquell qui no coneix l\rquote alteritat la va descobrint a trav\'e9s de la seva pr\'f2pia imatge reflectida al mirall. D\rquote aqu\'ed en deriva el descobriment no nom\'e9s de l\rquote altre sin\'f3 d\rquote un mateix, que no comen\'e7a a ser fins que no \'e9s per contraposici\'f3 amb altres exist\'e8ncies. Tota una reflexi\'f3 filos\'f2fica sorgida d\rquote un raonament verge en l\rquote art de raonar que des de LaBreu Edicions hem volgut tractar com un veritable poema perqu\'e8 en ell s\rquote hi troba la bellesa i la creativitat i el joc del llenguatge, la reflexi\'f3 existencial i alhora el fil narratiu d\rquote una hist\'f2ria que malgrat ser una hist\'f2ria de tots coneguda a trav\'e9s del mite cl\'e0ssic del laberint, mai no ens havia arribat explicada, o m\'e9s aviat manifestada, des del punt de vista del monstre, esdevingut, a partir de la sensibilitat estil\'edstica de D\'fcrrenmatt, la v\'edctima definitiva d\rquote una trag\'e8dia que han propiciat els \ldblquote altres\rdblquote .
\par Tal com explica \b Ramon Espelt\b0 en l\rquote ep\'edleg que clou aquesta edici\'f3 de \i Minotaure\i0 , en aquesta bell\'edssima prosa po\'e8tica ens trobem davant del conflicte d\rquote aquell que es troba privat de l\rquote experi\'e8ncia de l\rquote alteritat, el mite del Laberint des del punt de vista d\rquote un \'e9sser que es desconeix a si mateix, i que, sense saber-se culpable, com el Joseph K d\rquote\i El proc\'e9s\i0 , acaba dominat pels instints que li s\'f3n propis i acarat a una condemna que la seva naturalesa no pot comprendre. En paraules de D\'fcrrenmatt: \ldblquote el m\'f3n al qual s\'f3c lliurat el represento com un Laberint, i provo, en el mateix moviment, de recular i dominar-lo amb la meva mirada, com fa el domador amb la b\'e8stia salvatge. El m\'f3n tal qual el visc, el confronto amb un contra-m\'f3n, tal com el penso\rdblquote .En l\rquote edici\'f3 que presentem a la col\'b7lecci\'f3 de poesia Alabatre, hem volgut conservar escrupolosament la paginaci\'f3 i el text de l\rquote original alemany, de manera que la versi\'f3 catalana que ha teixit amb saviesa i sensibilitat po\'e8tica Ignasi P\'e0mies, intenta transc\'f3rrer en paral\'b7lel a l\rquote original, tot i que en tractar-se d\rquote un text en prosa i no pas en vers, la relaci\'f3 no \'e9s lineal sin\'f3 paginal. A m\'e9s a m\'e9s, hem volgut reproduir les il\'b7lustracions que el propi D\'fcrrenmatt va fer per a l\rquote edici\'f3 alemanya de l\rquote obra i que poden ajudar a entendre, en certa mesura, fins a quin extrem el nostre autor no nom\'e9s va ser un gran escriptor sin\'f3 que tamb\'e9 va ser un destacat artista pl\'e0stic capa\'e7 de dotar de la mateixa tensi\'f3 art\'edstica la hist\'f2ria explicada amb paraules o amb tra\'e7 pict\'f2ric.
\par \pard\f1\fs16
\par }