{\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\fnil MS Sans Serif;}{\f1\fnil\fcharset0 MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\lang3082\f0\fs16 D\f1\rquote on sorgia la fascinaci\'f3 que l\rquote URSS va exercir sobre Catalunya? Per qu\'e8 escriptors, sindicalistes, pol\'edtics i artistes van acollir amb entusiasme el nou r\'e8gim sorgit de la Revoluci\'f3 Russa i van voler clonar-lo al nostre pa\'eds? Quin impacte va tenir l\rquote estrena d\rquote El cuirassat Potemkin el 1930 a Barcelona? I les traduccions del rus d\rquote obres liter\'e0ries que va fer Andreu Nin? Fins a quin punt la literatura, la ideologia, el cinema i el cartellisme sovi\'e8tics van impregnar personatges tan dispars i aparentment allunyats del comunisme com Josep Pla, Antoni Rovira i Virgili, Francesc Maci\'e0 o Josep Carner-Ribalta? I, de tot aix\'f2, qu\'e8 en queda avui dia? Ramon Breu ressegueix, en un assaig sorprenent i innovador, les petjades del somni sovi\'e8tic en la realitat catalana de l\rquote\'e8poca.
\par
\par La Hist\'f2ria, en general, no \'e9s un relat de bons i dolents. El que fa Breu \'e9s explicar-nos una passi\'f3; una passi\'f3, a m\'e9s, d\rquote una gran noblesa, ja que \'e9s un sentiment motivat per la injust\'edcia i pel desig de transformar la realitat s\'f2rdida en un parad\'eds per a tothom.
\par Del pr\'f2leg d\rquote Enric Calpena
\par
\par Ramon Breu Pa\'f1ella (l\rquote Hospitalet de Llobregat, 1956) \'e9s llicenciat en Hist\'f2ria Contempor\'e0nia per la Universitat de Barcelona i diplomat en Sociologia per l\rquote ICESB. Coordinador del projecte Cinescola, \'e9s especialista en educaci\'f3 en comunica\-ci\'f3 audiovisual i formador del profes\-sorat, a m\'e9s de ser autor de diversos llibres i articles en l\rquote\'e0mbit educatiu. Una de les seves l\'ednies de treball vincula el cinema, l\rquote educaci\'f3 i el coneixement hist\'f2ric. \'c9s coautor del llibre Cinema i educa\-ci\'f3 (2007) i de Cinema i ciutadania (2009), edici\'f3 en CD. Tamb\'e9 ha publi\-cat El documental como estrategia educativa (2010) i Cinescola. Propos\-tes did\'e0ctiques de cinema a prim\'e0ria i secund\'e0ria (2011)\f0
\par }