{\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset0 Bookman Old Style;}{\f1\froman\fcharset0 Times New Roman;}{\f2\fnil MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\sb100\sa100\lang3082\f0\fs24\ldblquote Era prop\'f2sit meu encap\'e7alar aquest llibre amb un altre t\'edtol: \i La conya\i0 . Reconec que no en sabia trobar cap altre que encaix\'e9s tan encertadament amb el meu prop\'f2sit\rdblquote , avisa Ferran Planes en comen\'e7ar aquesta cr\'f2nica molt personal de l\rquote exili, la guerra i la Rep\'fablica. Les circumst\'e0ncies hist\'f2riques? Un cafarna\'fcm dominat per l\rquote absurd. Els personatges? Prohoms o genteta amb un s\'f2lid instint d\rquote adaptaci\'f3 que no s\rquote assembla gaire al que n\rquote explica despr\'e9s la llegenda. El quadre \'e9s tragic\'f2mic, iconoclasta, mai c\'ednic. Contrasta fant\'e0sticament amb la narraci\'f3 de la hist\'f2ria oficial. S\rquote acosta a la novel\'b7la d\rquote aventures. I tanmateix, \i all is true\i0 : ho explica un franctirador que no tenia res a perdre si cantava la canya, company de Joaquim Amat-Piniella i Pere Vives.
\par Aquesta nova edici\'f3 recupera els fragments de l\rquote obra amputats per la Censura el 1968.
\par \f1
\par \pard\f2\fs16
\par }